Jul 21, 2011
2 0

Viatge a Montauban, França

Written by

Desprès del cap de setmana per Llesp per gaudir de les falles de Taüll ens aventurem cap al Sud de França per arribar a Montauban, allí la Maria ens acollirà a casa seva durant uns quants dies.

Dia 1: diumenge 17 de juliol
Arribem a la nostra nova casa francesa  al voltant de les 19.00h, deixem les maletes i fem un recorregut pels indrets més pròxims. La Maria truca a la Lucilita, una bona amiga francesa per sopar amb nosaltres. Sopem fajitos de remenat de tot allò que tenim o trobem per la nevera.

Dia 2: dilluns 18 de juliol
Avui la missió és emplenar la nevera, així que anem en busca del Carrefour City, aquest està molt ben camuflat, el seu logotip és de color verd com el carril bici… no es distingeix de la verdor dels carrers: plens de flors i d’arbres… Abans de fer la compra anem a l’oficina de turisme per optimitzar el què fer aquests dies de vacances. Per la nit anem de concert: grup Hamel.

Dia 3: dimarts 19 de juliol
Viatge a Albi. L’oficina de Tursime d’ahir ens va indicar que un lloc a visitar obligat  és aquest poble considerat patrimoni de la humanitat per la seva Catedral de Santa-Cecilia i el seu casc antic (cartells amb francès i amb Languedoc). A part de visitar tot això també fem visita al museu Toulouse-Lautrec, per tindre una visió encara més cultural de tot plegat… Desprès de dinar en un restaurant local anem a Cordes, on pugem amb un trenet fins dalt del poble de pedra, allí trobem un pou de 125 metres de profunditat, una casa mística i un església amb òpera amb directe.

Dia 4: dimecres 20 de juliol
Escapada a Rocamadour. Aquest poble enclavat en un turó és un lloc fantàstic, espiritual i acull nombrosos peregrins (es troben vestigis de Santiago de Compostela) i molts turistes. Està ple de comerços artesans en tots els seus carrers estrets i plens d’escales per accedir. Desprès de dinar el menjar típic (cassoulet de canard) anem a Padirac . En aquesta última parada visitem lesGrottes de Presque son unes cavernes sota terra plenes d’estalagmites (algunes de més de 60 metres), hi ha un tram que es fa en barca, la visita dura una hora i mitja, increïble.

Dia 5 dijous 21 de juliol
Les vacances per Montauban han acabat, compres d’últim moment: baixem a la bomboneria de davant de casa de la Maria i l’Albert compra una capseta de 12 euros del seu sortit de bombons negres, la Maria compra en una altra tenda sabons naturals que tant li agraden a la seva mare.

Ens acomiadem de la Maria i emprenem rumb cap a Lleida, trajecte estimat de 6-7 hores, amb parada a Pont de Suert per dinar.

* Per veure el reportatge gràfic, fes click aquí (+)