febr. 10, 2012
3070 Views
4 0

ROI i Social Media

Written by

L’estrategia per millorar el ROI (Return On Investment) d’una empresa en el Social Media és:

  1. Gestionar la Reputació Online.
  2. Millorar el posicionament en els Buscadors.
  3. Crear marca o presència de marca.
  4. Augmentar el trànsit al lloc Web.
  5. Crear Comunitat.
  6. Millorar el servei, en base a les aportacions de l’audiència.
  7. Incrementar la xifra de negoci.

En el Social Media es pot potenciar les possibilitats i l’eficàcia d’una empresa, on l’emissor i el receptor es confonen a l’hora de crear i compartir continguts.

Les dues premises fonamentals són:

  1. Ficar a l’usuari en el centre de les nostres decisions i plataformes de comunicació.
  2. No oblidar que els continguts són els que alimenten les relacions.

Els beneficis que es poden obtenir segons l’interés:

  1. Creació de marca o Branding: canals que faciliten que els usuaris tinguin experiències amb la nostra marca. A major intensitat i número de relacions, major identitat de marca, fent que la nostra marca sigui més valuosa i única, millorant la nostra reputació i influència.
  2. Relació i gestió amb els usuaris (CRM, Customer Relationship Management): S’aporta una potent i senzilla eina per a gestionar els nostres contactes i relacions, no només amb clients actuals i potencials, sinó també amb proveïdors, col·laboradors, treballadors, etc.
  3. Optimització SEO (Search Engine Optimization): Si la marca és molt proactiva en la presència en les xarxes socials i les seves conversacions, això farà que es tinguin enllaços dirigits al lloc web, això provoca automàticament que es millori el posicionament en els buscadors.

L’objectiu final ha de ser la conversió, l’acció positiva de l’audiència respecte a la marca que pot entendre’s com una compra, una recomanació, una afiliació, etc. I recorda que només amb el recolzament de l’audiència  s’aconsegueixen els objectius, així doncs, s’haurà d’augmentar i fidelitzar,  no intentar controlar l’audiència doncs s’autoregula per la seva pròpia força social.

Article Categories:
Curiositats

Comments are closed.

JosepMRodes.cat
Un web d'en Josep M Rodés