Set 3, 2011
3719 Views
4 0

Web 3.0

Written by

El Web 1.0 són les pàgines planes que només mostren informació, la seva evolució són les Web 2.0, pàgines interactives enfocades a la interacció amb els seus usuaris on es busca la col·laboració i generació de contingut, com per exemple: fòrums, blocs, wikis, xarxes socials .

Ara destaca ja el Web 3.0 també anomenada com web semàntica, per alguns  visionaris el destí de la Red a la intel·ligència artificial. La web 3.0 són aplicacions web relacionades entre si, a fi d’enriquir l’experiència d’altres usuaris, fent ús d’eines que amplia la informació i suggereix altra, això proporciona autonomia respecte del navegador i suposa la construcció de la web semàntica. Aquest nou concepte de Web 3.0 ja té un referent: el google +1, on es dota de sentit i s’ordena la informació existent per convertir-la en coneixement. Ja existeix el software capaç d’ interpretar i comprendre el que l’usuari busca, oferint no només una llista de resultats per paraules, sinó que vagin lligats a idees i conceptes.

Google té la capacitat suficient per integrar tots els perfils socials entorn al seu buscador, el que suposa una nova xarxa social on la informació que suma l’usuari es transforma en coneixement en el cercador.

El poder del m’agrada (I Like) de Facebok o el +1 de Google és l’ànima d’aquesta intel·ligència artificial programada que aprèn cada cop que un usuari hi polsa, se li dóna més vida per analitzar perfils tipus en funció del seu comportament .

Així doncs, el web 3.0 ja és una realitat amb el cas de Google i la seva nova xarxa social i els seus cercles d’influència. Com a usuari de la ser xarxa, els resultats de les teves cerques en el buscador estaran influenciats d’entrada per les recomanacions (google +1) dels teus cercles, perquè si tens un usuari amic o conegut  en el cercle que recomana un enllaç pot ser d’interès per tu també…  Un exemple seria: algú que forma part dels teus cercles recomana (+1) un restaurant de la ciutat, si tu busques en el cercador un restaurant de la ciutat et sortirà amb més probabilitat aquesta recomanació que cap altre, o si busques paraules relacionades a aquest concepte t’hi pot sortir com anunciant.

La identificació de  l‘usuari amb la persona, personalitza el gran negoci de Google: la publicitat. La seva xarxa es converteix en una font contínua d’informació transformable en coneixement, una immensa base de dades web en continua evolució: les cerques que fa l’usuari, a on inverteixes més temps, les teves visites, els cercles d’influència, les recomanacions (+1), el seu negoci ara més que mai té un gran potencial.

Article Categories:
Curiositats

Comments to Web 3.0

  • Bona entrada, però crec que una part destacable de la web 3.0 que se t’ha oblidat esmentar és la priorització de la informació en base a la geolocalització. De fet ja es habitual en la publicitat en línia que apareguin anuncis en funció de la localització, però cada cop més s’emprarà per a obtenir resultats més útils en els cercadors de manera que si l’usuari és a Riba-roja i cerca “restaurant”, que no li apareguin els de la Seu d’Urgell en primer terme. D’aquesta manera els webs també podran oferir pàgines d’inici diferenciades per a usuaris locals, foranis o estrangers, amb diferents idiomes, transports, interessos, etc.

    A més, en un futur força immediat, la sintaxi interna de les pàgines canviarà i conviura l’actual HTML amb etiquetes intel·ligents que oferiran molta més informació als cercadors sobre el què tracta la pàgina. Aquí no entro però pels interessats deixo aquest enllaç que ho tracta força be: http://www.emenia.es/optimiza-posicionamiento-buscadores-pagina-web-con-microformatos-schema/

    Salut!

    Sergi 5 Setembre, 2011 09:38
JosepMRodes.cat
Un web d'en Josep M Rodés